بهترين تمرينات يوگا براي داشتن بدني سالم + عكس

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۰۲

بهترين تمرينات يوگا براي داشتن بدني سالم + عكس

۶,۷۷۵ بازديد
بهترين تمرينات يوگا براي داشتن بدني سالم + عكس
حركت كمان يكي ديگر از حركات بالا برنده سوخت و ساز بدن در يوگاست كه با كار روي انرژي هايي كه نمي توانند منجر به افزايش متابوليسم شوند ، عمل مي كند.

به ادامه مطالب برويد

 

 
يوگا قطعا يكي از بهترين چيزهاييست كه سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد اما اين حركات شگفت انگيز يوگا سرعت متابوليسم بدنتان را به طور كاملا مشهودي افزايش مي دهند. ما در اينجا آنها را به شما معرفي مي كنيم.
متابوليسم پايين مي تواند منجر به اضافه وزن گردد . در واقع در ميان كليه روش هاي توصيه شده براي افزايش سوخت و سازبدن ، يوگا به عنوان بهترين روش شناخته شده است . و نيازي به انجام روزانه يوگا وجود ندارد، فقط كافي است تنها5 تمرين يوگا ي فوق العاده زير را ياد بگيريد كه قطعا به شما كمك كند سوخت و ساز بدن خود را افزايش دهيد .
توجه داشته باشيد كه اگر تاكنون تمرينات يوگا را انجام نداده ايد ، حتما با يك مربي يوگا مشورت كنيد ، اين تمرينات نياز به آمادگي اوليه دارند . به خصوص اگر بيماري خاص يا كمردرد و پادرد داريد حتما با پزشك و مربي يوگا مشورت كنيد!
 
وضعيت ملخ

 
وضعيت ملخ ، حركت كاملي براي كسانيست كه مي خواهند با كمك يوگا سوخت و ساز بدن را افزايش دهند . علاوه بر اين ، انجام آن موجب تقويت عضلات پاها و كمر مي شود . اين حالت سرعت سوخت و ساز بدن را با افزايش انرژي بالا مي برد . بيشتر از 40 ثانيه در اين حالت بمانيد و 3 بار آن را تكرار كنيد
وضعيت كمان
 

 
حركت كمان يكي ديگر از حركات بالا برنده سوخت و ساز بدن در يوگاست كه با كار روي انرژي هايي كه نمي توانند منجر به افزايش متابوليسم شوند ، عمل مي كند. علاوه بر اين ، اين وضعيت يوگا گزينه مناسبي براي كسانيست كه مي خواهند كشش و تقويت عضلات بدن را به طور همان زمان داشته باشند .
وضعيت پل
 

 
وضعيت پل ، از آن جهت مهم است كه شما در واقع هنگام انجام اين حركت يوگا، غده تيروئيد خود را ماساژ مي دهيد ( غده تيروئيد مسئول تنظيم توليد هورمون سوخت و ساز بدن است). براي 40-50 ثانيه در اين وضعيت بمانيد ، سپس به آرامي تك تك ستون فقراتتان را روي زمين قرار دهيد و دراز بكشيد . اين حركت را دو بار تكرار كنيد .
 
وضعيت گاو آهن

 
حالت گاو آهن ، گردش خون را در غدد آدرنال و هيپوفيز بهبود مي بخشد كه به معناي واقعي كلمه ارسال اندورفين و هورمون هاي سازگار با متابوليسم در سراسر بدن است كه كمك مي كند تا سرعت سوخت و ساز بدنتان متعادل شود
وضعيت ماهي
 

 
و آخرين وضعيت ، حالت ماهي است كه براي كشش عضلات گردن استفاده مي شود . اگر شما مي خواهيد استرس را در گردن خود از بين ببريد، اين حالت يوگا يك حركت ضروري است. در اينجا هم غده تيروئيد شما تحت تاثير خواهد بود كه لزوما منجر به بالا بردن متابوليسم بدن مي شود.

يوگا تمرين كنيد، براي سلامتي مفيد است!
جوانان فعال و پراسترس، بازنشسته ها، خانم هاي باردار، بچه ها و ورزشكاران! ما مي توانيم شما را به فوايد فوق العاده تمرين يوگا رهنمون كنيم. يوگا كمترين عوارض جانبي را دارد و نياز به توانايي فيزيكي خاصي ندارد؛ راه هاي ورود به دوره هاي يوگا به روي شما باز است.

يوگا تمام علمكردهاي بدن را تحريك مي كند
يوگا روشي براي پرورش شخصيت و علم تمرين دادن به روح است. پركاربردترين رشته يوگا، هاتا يوگاست (روحي سالم براي بدني سالم و بهتر انديشيدن) اين رشته شامل تمرين هاي تنفس و بيش از هزار وضعيت [متفاوت] است. تمام اين وضعيت ها، كشش، خميدگي و تاب را همراه با خود دارند و نيازمند به مفاصل، اعصاب و ماهيچه ها هستند. وضعيت ها و تنفس، جريان گردش خون، گوارش و تمركز را تحريك مي كنند. در نهايت، تمام بدن با استفاده از مزاياي مهم يوگا به كار مي افتد.

فوايد غير قابل ارزيابي يوگا
انجام دقيق تمرين يوگا همزمان آرامش روحي و ماهيچه اي را به همراه دارد. ضمناً يوگا به مبارزه در برابر استرس و اضطراب هم كمك مي كند.

تمرين منظم تر يوگا در دراز مدت فوايد بي شماري با خود به همراه دارد: افزايش انعطاف پذيري، مبارزه با مشكلات اسكلتي عضلاني، بهبود بخشيدن به سلامت عمومي بدن و كمك به دفع بسياري از مشكلات در راه سلامتي.

موارد اصلي استعمال يوگا كدامند؟

سلامت قلب و عروق

آسم (بهبود كيفيت زندگي و كاهش درمان دارويي)

سلامت قلب (كلسترول، فشار خون، قند...)

استرس و اضطراب

خواب (خواب، كيفيت و طول مدت خواب)

افسردگي (بهبود خلق و خو)

كيفيت زندگي افراد مبتلا به سرطان

مشكلات اسكلتي عضلاني (آرتروز، سندروم كانال كارپين، كمردرد...)

توانايي تفكر و حافظه (ميان جوانان و افراد مسن)

سندروم رودۀ تحريك پذير (كاهش علائم)

بيماري صرع (كاهش دفعات حمله ها)

يوگا در عمل
 كلاس يوگا هميشه با يك مرحله آرامش و تنفس مقدماتي شروع مي شود.

يوگا عموماً در گروه تمرين مي شود زيرا فراگيري يوگا طولاني است و نياز به صلاحيت بسيار و تجربه دارد.

براي يوگا بايد لباس راحت پوشيد و تمام آنچه را كه به بدن مي چسبد، درآورد (كمربند، عينك، كروات، گردن بند، دست بند...)

در طي كلاس يوگا، توصيه مي شود كه مفاصل را با پليور، لباس هاي چسبان و ... خوب بپوشانيد.

و در آخر:
يوگا بر روي يك سطح سخت انجام مي شود نه روي يك سطح نرم و دلپذير مانند تشك.

انتخاب استاد يوگا
دقت داشته باشيد كه همه مي توانند ادعا كنند كه استاد يوگا هستند زيرا هيچ كنترل منظمي بر آموزش اين رشته وجود ندارد. پس يك توصيه داريم: قبل از ثبت نام، دربارۀ مهارت ها و تعليمات استاد آينده تان كسب اطلاع كنيد. حالت ايده آل تر اين است كه بخواهيد قبل از انتخابتان، چند جلسه در كلاس هاي اساتيد مختلف حضور يابيد. زيرا دنبال كردن كلاس هاي يوگا، باعث ايجاد پيوندهاي اعتماد و احترام با استاد مي شود.

منبع : ibanoo.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.