فوايد و خواص علمي يوگا براي سلامتي (لاغري، كاهش استرس و افزايش قد)

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

فوايد و خواص علمي يوگا براي سلامتي (لاغري، كاهش استرس و افزايش قد)

۸۷۸ بازديد

فوايد و خواص علمي يوگا براي سلامتي (لاغري، كاهش استرس و افزايش قد)

در اين پست قصد داريم راجب فوايد و مزيت هاي مختلف يوگا بر سلامتي، لاغري، كاهش استرس و افزايش قدصحبت كنيم. اين مقاله كاملا علمي از انجمن آمريكايي استئوپاتيك برگرفته شده است و شما را با خواص يوگا بطور خلاصه آشنا مي كند و تمام خواص يوگا را توضيح مي دهد.

يوگا بر تمايل طبيعي بدن به‌سلامتي و خود ترميمي تمركز دارد. ناتالي نوين (Natalie Nevins) يك پزشك خانواده و مربي داراي گواهي در ايالت كاليفرنيا مي‌گويد: هدف يوگا ايجاد قدرت ،آگاهي و هماهنگي در ذهن و بدن است.

در حالي كه بيش از ۱۰۰ نوع مختلف از يوگا وجود دارد ، اغلب جلسات معمولاً شامل تمرينات تنفسي و مراقبتي مي‌شود. به اين حالت asana گفته مي‌شود كه ماهيچه‌هاي بدن را مي‌كشد و كاملا منعطف مي‌كند.


مطلب مشابه: دانلود رايگان ۸ فيلم بسيار كاربردي آموزش يوگا در خانه (زبان فارسي)

دكتر نوين مي‌گويد: به‌عنوان يك پزشك پوكي استخوان و استاد يوگا، من در تلاش‌هايم بر اقدامات پيشگيرانه پزشكي و شيوه‌ها ،و در توانايي بدن براي بهبودي خود بسيار تلاش مي‌كنم. يوگا يك ابزار عالي براي سلامتي است زيرا بر اساس اصول مشابه است.

حركات مختلف در يوگا

مزاياي فيزيكي

فن‌هاي آرامش بخش در يوگا مي‌تواند درد مزمن مانند كمر درد، آرتروز، سردرد و سندرم تونل كارپ را كاهش دهد. يوگا همچنين مي‌تواند فشار خون و بي‌خوابي را كاهش دهد.

ساير مزاياي فيزيكي يوگا عبارت‌اند از:

  • انعطاف پذيري بيشتر
  • افزايش قدرت عضلاني و تن
  • بهبود تنفس، انرژي حياتي
  • حفظ متابوليسم متعادل
  • كاهش وزن
  • سلامت قلب و گردش خون
  • بهبود عملكرد ورزشي
  • حفاظت از آسيب
  • مزاياي ذهني

اين كه گفته مي شود يوگا باعث افزايش قد خواهد شد، يك فكر كاملا غلط است، مگر اينكه يوگا را از سنين كودكي (از ۱ تا ۷ سالگي) شروع كنيد.

yoga_education-1

تاثيراتي كه يوگا بر ذهن شما دارد

جدا از مزاياي فيزيكي،يكي از بهترين مزاياي يوگا چگونگي كمك به فرد براي كنترل استرس‌هاست ،كه اثرات ويرانگر آن بر روي ذهن و بدن شناخته شده مي‌باشد .

استرس مي‌تواند خود را از بسياري جهات نشان دهد،از جمله درد پشت و گردن، مشكلات خواب، سر دردها ، سوء مصرف مواد، و ناتواني در تمركز. دكتر نوين مي‌گويد: يوگا مي‌تواند در توسعه مهارت‌هاي مقابله‌اي و رسيدن به يك چشم انداز مثبت در زندگي بسيار مؤثر باشد.

اختلاط يوگا مديتيشن و تنفس مي‌تواند به بهبود روحيه فرد كمك كند . تمرين يوگا به‌طور منظم وضوح ذهني و آرامش ايجاد مي‌كند ، افزايش آگاهي بدن الگوهاي تنش مزمن را كاهش مي‌دهد ، ذهن را آرام مي‌كند و غلظت را تشديد مي‌كند. دكتر نوين مي‌گويد: بدن و خودآگاهي به‌طور خاص مفيد هستند، و اضافه مي‌كند “زيرا آن‌ها مي‌توانند با تشخيص زودهنگام مشكلات فيزيكي و پيشگيري زود هنگام اقدام كنند.

در حال انجام مديتيشن

افرادي كه به تازگي مي خواهند يوگا را شروع كنند

از آنجا كه انواع مختلفي از يوگا وجود دارد، هر كسي مي تواند يوگا را به راحتي شروع كند و از تمام مزاياي گفته شده براي بدن و ذهن بهره مند شود. آيا شما يك سيب زميني يا يك ورزشكار حرفه‌اي هستيد؟ باور كنيد كه اندازه و سطح آمادگي جسماني مهم نيست زيرا اصلاحات براي هر يوگا و كلاس‌هاي مبتدي در هر سبك وجود دارد. دكتر نوين مي‌گويد: “ايده اين است كه محدوديت‌هاي خود را كشف كنيد و ذهن و بدن خود را كاملا آماده و منعطف كنيد!”

منبع: هنرفردي -يوگا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.