ورزش يوگا براي كودكان

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ورزش يوگا براي كودكان

۳,۴۲۴ بازديد
ورزش يوگا براي كودكان
مشاهدات نشان داده است كه يوگا ورزشي بسيار مناسب براي رشد كودكان مي‌باشد. اين ورزش قدرت،‌ انعطاف پذيري و هماهنگي را در كودكان ...
به ادامه مطالب برويد

چه باور كنيد يا نكنيد امروزه يوگا به يكي از ورزشهاي متداول براي كودكان تبديل شده است. مشاهدات نشان داده است كه يوگا ورزشي بسيار مناسب براي رشد كودكان مي‌باشد.

اين ورزش قدرت،‌ انعطاف پذيري و هماهنگي را در كودكان بالا مي‌برد. همچنين استرس موجود در بدن كه ممكن است منجر به آسيبهايي در ورزشهاي فيزيكي ‌گردد را كاهش مي‌دهد. به طور كلي يوگا بدن را قوي و سالم مي‌سازد.

اگرچه سودمنديهاي فيزيكي يوگا مشهود مي‌باشد اما يوگا شخصيت كودكان را نيز مي‌سازد. دربين تمام پيشرفتهايي كه يوگا مسبب آن است مي‌توان به اعتماد بنفس، خلاقيت و بالا بردن قوه تخيل اشاره نمود. همچنين كودكان با حضور در كلاسهاي يوگا و در جمع بودن مهارتهاي اجتماعي را نيز فرا مي‌گيرند.

آيا كودكان به يوگا نياز دارند؟
تحقيقات نشان داده است اين ادعا كه يوگا تنها براي بزرگسالان است درست نمي‌باشد. يوگا به كودكان اين اجازه را مي‌دهد كه بدون قرار گرفتن در محيطي رقابتي سرزنده و موفق باشند. قبل از گذاشتن كودكان در كلاسهاي يوگا بهتر است از هدف تمرينهاي يوگا آشنا شويد. اگرچه حركتهاي متفاوت هدفهاي متفاوتي دارند اما هدف اصلي يوگا قدرداني از تمامي مخلوقات و لذت بردن از زندگي است. يكي از هدفهاي يوگا براي كودكان تمرين حس بصري آنها است كه نيازمند تقليد از موجودات زنده مي‌باشد. همانطور كه آنها به تقليد كردن از گياهان و موجودات زنده مي‌پردازند به يكي بودن طبيعت‌ها و شباهت بين موجودات زنده پي مي‌برند.
يوگيهاي جوان
برنامه هاي مختلفي از تمرينات يوگا براي سنين مختلف وجود دارد. كودكان مي‌توانند از سن دو يا سه سالگي همراه با والدين خود به تمرينات يوگا بپردازند . اما بهترين سن براي كودكان سن 7 سالگي مي‌باشد.

كلاسهاي مختلفي كه براي كودكان برنامه ريزي شده است انواع متفاوتي دارد كه طبقه بندي آنها بصورت كلاسهاي جدي و كلاسهايي همراه با بازي مي‌باشد. بسيار ضروري است كه والدين كلاسهايي را براي فرزندان خود انتخاب نمايند كه كودكان در آنها احساس آرامش و راحتي داشته باشند .

همانطور كه مي دانيم كودكان هيچ تصوري از استرس و اضطراب ندارند. اگر آنها از كودكي وارد كلاسهاي يوگا شوند و به يوگيهاي جوان تبديل شوند هيچ گاه در طول زندگي استرس را تجربه نخواهند نمود.
تهيه و ترجمه: گروه سلامت سيمرغ ـ مهرنوش نصوري
اختصاصي سيمرغ   www.seemorgh.com/health
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.