همه چيز درباره يوگا و يوگا راهي موثر براي فراموش كردن گذشته

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

همه چيز درباره يوگا و يوگا راهي موثر براي فراموش كردن گذشته

۳,۸۳۴ بازديد
همه چيز درباره يوگا و يوگا راهي موثر براي فراموش كردن گذشته
براي اينكه گذشته ي بد خود، دردهاي جسمي و روحي را كه در آن برهه ي زماني متحمل شده ايد را با آسودگي بيشتري فراموش كنيد،مي توانيد از ...

 

به ادامه مطالب برويد

 

آيا براي اينكه گذشته ي بد خود و دردهاي جسمي كه داشته ايم را فراموش كنيم ميتوانيم به يوگا روي آوريم يا اين كه بايد آزار ببينيم؟
خانمي مي پرسد:من زندگي بسيار بدي داشتم و در پنج سال گذشته متحمل دردهاي جسمي  بسياري شده ام آيا مي توان از اين درد و رنجي كه داشته ام و مرا براي مدت مديدي بر روي تخت در خانه انداخته بود رهايي يابم آيا يوگا مي تواند در اين راه مرا همراهي كند ؟
پاسخ :افراد بسياري هستند كه به دليل بيماري جسمي يا روحي كه دارند مجبورند مدت هاي زيادي را در خانه به سر ببرند،مانند اين خانم كه به دليل بيماري كه داشته اند مجبور شده اند مدت زيادي را در منزل و بر روي تخت شان باشند.
مهم ترين مساله اين موضوع مي باشد كه بعد از گذشت اين همه ي مدت اين خانم اميد خود را از دست نداده است و باز مي خواهد بر روي پاهاي خود بايستد علي رغم اين كه مدت زيادي را بر روي پاهاي خود نبوده است،همه ي بيماران روحي و جسمي بدين سبك رفتار نمي كنند در حالي كه همه بايد به زندگي شان اميدوار باشند.
اما چرا يوگا؟
بسياري از افراد ورزش هاي ديگري را مثل پياده روي،ايروبيك و ... را انتخاب مي كنند و فقط به نظرشان مي رسد كه از لحاظ جسمي خسته مي شوند و اين ورزش هاي براي شان هيچ فايده اي ندارد،به همين دليل به سمت يوگا روي مي آورند زيرا يوگا ورزش ذهن است و نه تنها جسم را خسته نمي كند بلكه نيروي دوباره اي را نيز به انسان مي بخشد.يوگا مانند ياد گرفتن يك مهارت مي باشد براي اين كه بتوانيد گذشته خود را فراموش كنيد و ذهن تان را از مسائلي كه شما را آزار مي دهند برهانيد .
در مقاله اي كه در مجله ي پزشكي آمده است،حتي پا را فراتر نهاده اند و از يوگا به عنوان مرحمي براي دردهاي مزمن و قديمي ياد كرده اند.از آنجايي كه در زندگي هاي امروزي تمام افراد داراي اغتشاشات ذهني مي باشند،به تمام اشخاص توصيه مي شود كه حتي براي يك بار هم كه شده به كلاس هاي يوگا بروند .محققان افرادي را كه داراي يك نوع عارضه بودند را به دو گروه تقسيم كردند،در يك گروه ورزش ايروبيك را اعمال كردند و در گروه ديگر يوگا.
افرادي كه ورزش يوگا را انجام داده بودند به تناسب بيشتر از افرادي كه ورزش ايروبيك را انجام مي دادند،از لحاظ ذهني تخليه شده بودند.البته تنها تفاوتي كه بين اين دو ورزش وجود دارد به همين ترتيب مي باشد و گرنه اين دو ورزش هيچ تفاوني با هم ندارند.
بسياري از افراد با تصوري غلط فكر مي كنند كه تنها با كلاس هاي ايروبيك و يا كلاس هاي ورزشي كه بايد در آن جنب و جوش داشته باشند لاغر مي شوند و تناسب اندامشان حفظ مي شود اما برعكس حتي با ورزش هايي مانند يوگا نيز مي توانيد وزن تان را كم كنيد و لاغر شويد .
جنبه هاي مثبت در يوگا :
با ورزش يوگا شما مي توانيد به راحتي بر روي عضله هاي بدن تان و اعصابي كه در جاي جاي بدن تان قرار دارند تسلط داشته باشيد و كارهاي تان را به سادگي انجام دهيد.
معمولا افرادي كه با رژيم هاي غذايي لاغر مي شوند،بعد از مدتي دچار ضعف اعصاب مي شوند.اما افرادي كه با يوگا وزن شان را كم مي كنند نه تنها دچار ضعف اعصاب نشده اند بلكه قدرت تفكر و نوآوري شان نيز افزايش مي يابد.يوگا مانند يك قرصي مي باشد كه بعد از خوردن آن دردهايتان محو مي شوند و اين احساس براي افرادي كه دچار درد هستند چفدر لذت بخش مي باشد.
در ورزش هاي ديگر هنگامي كه فرد به يك حد بالايي برسد متوقف مي شود و ادامه راه برايش سخت مي شود اما با ادامه دادن يوگا و رسيدن به سطح بالا ميل به ادامه و يادگيري هر چه بيشتر در انسان متولد مي شود.يوگا ورزشي مي باشد كه كاملا قدمت دارد و از ساليان خيلي دور نيز اين ورزش متدوال بوده است اما به نوعي متفاوت تر از امروز .حتي اگر نخواهيد و تمايل نداشته باشيد كه به كلاس هاي بيرون برويد شما مي توانيد از دي وي دي هاي كه در بازار وجود دارد استفاده كنيد و بتوانيد اين ورزش ذهني را به سادگي ياد بگيريد.

 

همه چيز درباره يوگا
يوگا
قدمت يوگا به بيش از 5000 سال قبل مي رسد


 اغلب كلاس هاي يوگا بر آموزش وضعيت جسمي، تكنيك هاي تنفس و مديتيشن تاكيد دارند. برخي از اين كلاس ها به منظور تمدد اعصاب و ريلكسيشن طراحي شده اند. بعضي از آموزش هاي يوگا به شما ياد مي دهند كه چگونه بدن خود را به شيوه هاي جديد حركت دهيد. انتخاب اين آموزش ها موجب افزايش انعطاف پذيري، قدرت و تعادل بدن شما مي شوند.

ايمني بدن در يوگا

اگرچه براي اغلب افراد سالم، يوگا يك ورزش غير هوازي ايمن مي باشد اما هميشه بدون خطر نيست. بر اساس يافته هاي آكادمي جراحان ارتوپدي امريكا، صدمات يوگا معمولا شامل كشش زياد گردن، شانه ها، ستون فقرات، پاها و زانوها مي باشد.

 اين خطرات در صورت ابتلا به بيماري هايي همچون پوكي استخوان شديد، فشارخون بالا يا پايين، مشكلات گوش، اختلال ستون فقرات و بارداري تشديد مي شوند.

توصيه هايي براي كاهش خطر آسيب ديدگي

اگر شما باردار و يا به بيماري خاصي مبتلا هستيد: حتما قبل از شروع يوگا با پزشك خود مشورت كنيد. پزشك مي تواند با توجه به شرايط شما نوع و سطح تمرينات يوگا را به طور مناسب انتخاب نمايد.

يوگا را به تنهايي و بدون مربي ياد نگيريد: تمرين با يك مربي با تجربه و آموزش ديده موجب به حداقل رسيدن آسيب هاي جدي براي شما مي شود.

يوگا جايگزين درمان ها و مراقبت هاي پزشكي نيست: اگرچه يوگا فوايد سلامتي بسياري دارد و مي تواند به عنوان بخشي از برنامه درماني محسوب شود اما جايگزين مراقبت ها و توصيه هاي پزشكي نيست.

محدوديت هاي خود را بشناسيد: قبل از شروع يوگا درباره شرايط فيزيكي وقدرت آن تحقيق كنيد. از مربي خود مشاوره بگيريد تا تمرينات مناسب را به شما معرفي نمايد.

آرام پيش برويد: يوگا ورزش رقابتي نيست. آموزش را از پايه شروع كنيد. ابتدا تكنيك هاي صحيح تنفس  و حفظ تعادل را ياد بگيريد، سپس به حركات كششي بپردازيد.

قبل از هر جلسه بدن خود را گرم كنيد: عضلات سرد احتمال آسيب را افزايش مي دهند.

لباس مناسب بپوشيد: لباسي بپوشيد كه به شما امكان حركات آزادانه را بدهد.

سوال بپرسيد: اگر تمريني را متوجه نشديد، قبل از اينكه خودتان تمرين را انجام دهيد، درباره آن سوال كنيد.

به اندازه كافي آب بنوشيد: اين نكته به ويژه درمورد تمريناتي كه در اتاق هاي گرم ومرطوب انجام مي شوند، حائز اهميت است.

به پيام هاي بدن خود توجه كنيد: يوگا نبايد موجب آسيب شود. اگر درد حس مي كنيد تمرين را متوقف كنيد. در صورت درد قفسه سينه، از حال رفتن و يا سرگيجه، سريع تمرين را قطع كرده و با پزشك مشورت نماييد.

تهيه و ترجمه: گروه سلامت سيمرغ - ندا فراهاني
www.seemorgh.com/health
اختصاصي سيمرغ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.