چه نوع يوگايي براي شما مناسب است ؟

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

چه نوع يوگايي براي شما مناسب است ؟

۴,۱۰۶ بازديد

چه نوع يوگايي براي شما مناسب است ؟

چه نوع يوگايي براي شما مناسب است ؟
مي خواهيم درباره ي يوگا به عنوان روشي براي تغيير نگرش ،‌ اندام و زندگي شما صحبت كنيم و اگرفقط بيش از يك زنگ تفريح كوتاه يوگا ، وقت بگذاريد دلتان مي خواهد كلاس تمام وقت آن را نيز تجربه كنيد .

به ادامه مطالب برويد

 با وجود تنوع زياد گزينه هايي كه مي توانيد انتخاب كنيد ، يوگيني چطور است ؟ در اينجا ليستي از رايج ترين روش هاي آن را تهيه كرده ايم .

انوسارا :
اگر فكر مي كنيد كه يك كلاس يوگاي خوب و كامل كلاسي است كه شامل فلسفه و ژست باشد ، انوسارا مورد مناسبي براي شما است .

انوسارا ، به معني " لبريز از موهبت" را فردي به نام جان فرند در سال 1997 كشف كرد و تمرينات آن بر اساس فعاليتهاي قلبي است بدين معني كه در حين يادگيري عقايدي كه بر خوبي و الطاف موجود درانسانها  ، تأكيد دارند مي توانيد فعاليت هايي داشته باشيد كه باعث باز شدن قلب و عروق بشوند .

اشتانگا :
اگر به دنبال روشي براي تقويت عروق خود هستيد ، سالمترين و كاملترين تمرين براي شما اشتانگا است . اين تمرين باستاني را كي .پتهابي جويس براي نسل امروز باب كرد و طرفداران لاغر و خوش اندامي مانند گوينت پلتو و مدنا آن را گسترش دادند . "سبك مايسور" يك روش سنتي تمرين اشتانگا است . به محض اينكه اصول آن را ياد گرفتيد ، كلاس ديگر بر عهده ي خود شماست تا بتوانيد به طور مستقل خودتان كار كنيد .

بيكرم :
اگر به تمرينات روتين ، تمركز شديد و عرق كردن زياد علاقه منديد بايد از روش بيكرم استفاده كنيد . چاودهاري بيكرم ،‌ اين سبك از يوگا را پس از صدمه اي كه در وزنه برداري به زانويش وارد شد ، طراحي كرد . پزشكان گفتند كه او هرگز نمي تواند راه برود . او تعليمات خودش را گسترش داد تا جايي كه بيش از 5000 مربي را در ايالات متحده تربيت كرد و به آنها مدرك داد . شما دقيقاً مي دانيد كه در كلاسهاي بيكرم چه حركاتي انجام مي شوند . هر كلاس ژست هاي مشترك با روشهايي عين هم را دنبال مي كند و اتاق با بخار 105 درجه گرم شده است .

هاتا :
اگر كلاسي به نام يوگا ي هاتا ديديد مطمئن باشيد كه شركت كنندگان اين سالن به وسعت يك شبكه هستند . مثل باشگاهي كه كلاسهاي بدنسازي را تبليغ مي كند . هاتا به معني تمرينهاي بدني يوگا است برخلاف جنبه ي روحي و رواني و فلسفي يوگا . مطمئن باشيد كه اين كلاسها آهسته و گام به گام پيش رفته و نسبتاً آرام ند . ضمناً هماهنگي و اتحاد درستي بر آن حاكم است . اگر در يوگا مبتدي هستيد اين روش مي تواند شروع خوبي براي شما باشد .

اينگار:
اگر شخصيت شما به گونه اي است كه به جزئيات توجه بيشتري داريد و كارهاي خود را آهسته و با طمئنينه انجام مي دهيد ، اينگار روش مناسبي از يوگا براي شما خواهد بود .
اين روش را بي . كي . اس اينگار تعليم داده و كل تمرينات آن بر اساس نظم و هماهنگي در حركات و يادگيري قرار گرفتن موقعيت درست بدن در هر ژست است . اغلب ژست ها توسط افراد حرفه اي مانند كساني كه داراي كمربند هستند نظارت مي شوند و برخلاف انجام حركاتي كه در اشتانگا داشتيم و از يك ژست به ژست بعدي مي رفتيم ، در دوره هاي طولاني مدت برگزار مي شوند .

كريپالو :
قطعاً گاهي احساس مي كنيد دوست داريد در طول زندگيتان فقط بخوابيد و همه چيز گرفته به نظر مي آيد . اگر نياز به يك تلنگر داريد تا به احساس اعجاب انگيز" من زنده هستم و آن را دوست دارم " ، بازگرديد ، كريپالو مي تواند كمك خوبي باشد . اين كلاسها شامل ژست ها ، حركات تنفسي ، مديتيشن و تكنيك هاي ريلكسيشن هستند كه در تمام آنها چشم شما را به سوي زندگي باز مي كنند و مي توانند به شما كمك كنند تا در هر مرحله از زندگي پيشرفت و ترقي كنيد . اين كلاسها مي توانند فعاليتهاي آرام يا سخت داشته باشند بنابراين بهتر است از خود سالن بپرسيد .

كونداليني :
اگر مصرف كننده مواد مخدري هستيد كه مي خواهيد خودتان ترك كنيد ، كونداليني مي تواند پاسخي به نداي قلب شما براي رسيدن به هدفتان باشد . كونداليني در زبان سانسكريت به معني "جمع شده" است و اين تمرين كلاً براي آزاد كردن انرژي به عنوان روشي براي شروع ايجاد تغيير است . در كلاسهاي آن سرود خواني ، آواز ، مديتيشن يوگا در كنار فعاليت و ژست هايي همراه با حركت انجام  مي گيرد .

تهيه و ترجمه : گروه سلامت سيمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصي سيمرغ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.