آموزش انجام حركات يوگا در محل كار

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آموزش انجام حركات يوگا در محل كار

۴,۱۷۵ بازديد

آموزش انجام حركات يوگا در محل كار

 اين كشش مي تواند موجب سردرد، كمر و گردن درد و همچنين درد در شانه ها گردد. اگر به اين دردها توجه نشود ممكن است به كار و همچنين زندگي روزانه شما آسيبهايي جبران ناپذير بزند.

نرمشها و حركاتي ساده مانند يوگا در محل كار مي تواند به آرام كردن  درد و از بين بردن علامتهاي ديگر با كاهش فشار و قوي نمودن ماهيچه ها كمك مي نمايد.

كار كردن در زندگي ما موضوع خيلي مهمي است.   بيشتر ما براي مدت طولاني خود را در اتاق كار زنداني مي كنيم و يا پشت ميز كامپيوتر مي نشينيم و كم كم علائم فيزيكي نظير درد، سفتي ماهيچه ها و خستگي زندگي ما را به جهنم تبديل مي كند.

به ادامه مطالب برويد

پزشكان و روانشناسان بر اين عقيده اند كه انجام تمرينات ساده يوگا در محل كار هم بر روي جسم و ذهن كارمندان و هم در رفع خستگي آنها كمك مي نمايد. تمرينات ساده يوگا را مي توان بدون بلند شدن از روي صندلي ، در هر زمان و هر روز انجام داد. فقط چند دقيقه در روز  را به خود اختصاص دهيد و يوگا را به زندگي روزانه خود اضافه نماييد. در اينجا به چند تمرين ساده اشاره مي نماييم:

حركات صحيح
استرس
گردن
شانه ها
چشم ها

نشستن و ايستادن صحيح يكي از مهم ترين عواملي است كه بايد به آن توجه داشت. به محض اينكه نشستن و استادن صحيح را فراموش نماييم مشكلات ما آغاز مي شوند. اين تمرينات ساده مي توانند به درست قرار گرفتن ستون فقرات كمك نمايند.

پاها را به اندازه لگن از هم باز كنيد و به جلو خم شويد.
سپس به پايين و پاهاي خود نگاه كنيد. پاها بايد موازي با يكديگر باشند.(||)
اگر اين كار را نشسته انجام مي دهيد دقت كنيد كه زانوها و لگن در يك زاويه باشند.
صاف و مشيده بر روي صندلي بنشينيد.

حركت جنگجو براي آرامش دادن به فسمت بالاي بدن مناسب مي باشد.در اينجا به آموزش اين حركت مي پردازيم.

روش صحيح تنفس براي از بين بردن استرس:
آيا شما در اول روز و يا بعد خوردن غذا خميازه مي كشيد؟ و يا با افزايش  استرسهاي روزانه در محل كار احساس خستگي و خواب آلودگي مي كنيد؟

اين تكنيكهاي تنفس را تمرين نماييد و مطمئن باشيد كه اين تنفسها در از بين بردن استرسها به شما كمك مي نمايد و شما براي شروع كار آماده هستيد.

انگشت شصت دست راست خود را روي سوراخ بيني سمت راست خود قرار دهيد.
دم و بازدم عميقي بكشيد.

انگشت دوم دست راست خود را روي سوراخ سمت چپ بيني خود بگذاريد .

تا آنجا كه مي توانيد دم و بازدم عميق بكشيد.

اين تمرينات را براي يك دقيقه انجام دهيد.

در حاليكه روي صندلي نشسته ايد و يا روبروي كامپيوتر نشسته ايد گردن شما شروع به درد گرفتن مي كند. در اينجا راه ساده اي براي كاهش استرس و اجتناب از درد  را به شما آموزش مي دهيم.

حركاتي براي شانه ها:
وقتي كه براي مدت زمان طولاني در يك وضعيت ساكن باشيد كم كم مشكلاتي كه براي شانه بوجود آمده اند خود را نشان مي دهند. در اين قسمت به حركاتي ساده براي قوي نگه داشتن شانه ها اشاره مي نماييم.

تمرينات چشم:
چشمها مانند آينه هايي نمايانگر روح شما هستند. بنابراين اين وظيفه شماست كه مراقب آنها باشيد.در اين به چند تمرين ساده مناسب براي چشمها اشاره مي كنيم و براي مشاهده به اين مطلب مراجعه كنيد.
تمرين دادن چشم در يوگا
 
تهيه و ترجمه :گروه سلامت سيمرغ - مهرنوش نصوري
www.seemorgh.com/health
اختصاصي سيمرغ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.