تاثير يوگا بر جواني و زيبايي پوست

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

تاثير يوگا بر جواني و زيبايي پوست

۵,۴۹۴ بازديد

با يوگا صورت پوست تان را جوان تر و زيباتر كنيد

تاثير يوگا بر جواني و زيبايي پوست
يوگاي صورت در حال حاضر يكي از روشهاي پرطرفدار زيبايي پوست است. طرفداران اين روش معتقدند كه اين تمرين ها پوست را صاف و نرم ميكند ، و خطوط چهره را از بين برده و به حفظ سلامت و درخشندگي پوست كمك مي كند

به ادامه مطالب برويد

 

بوتاكس را فراموش كنيد ، چين و چروكهاي صورت را با يوگاي صورت از بين ببريد. اين تمرينات شايد به نظر مسخره بيايد اما اين روش روي پيري پوست صورت تاثير خوبي دارد.شايد شما با فيگور "lotus " ( نيلوفر آبي ) و " 'downward-facing dog' " ( خميازه سگ )آشنايي داشته باشيد اما حالت هاي جديدي در يوگا به تازگي ايجاد شده است. اسم حالت "جغد" و يا " ماهي بادكنكي " را تا به حال شنيده ايد؟ مي خواهيم فيگورهاي جديد يوگاي صورت را به شما آموزش دهيم .
يوگاي چهره يا صورت يكي از روش هاي زيبايي زمان ما محسوب مي شود. طرفداران اين سبك معتقدند كه چين و چروكها را از بين برده و خطوط آرواره را صاف مي كند و به علاوه به كاهش فشار چشم و سردرد نيز كمك مي كند. بسياري از هاليوودي ها من جمله جنيفر آنيستون از اين تمرينات به عنوان سلاحي عليه پيري پوست ياد مي كند.
متخصصين پوست انگليسي دانيل كالينز و جوليا آناستيزيو ،نخستين مربيان يوگاي صورت به شمار مي روند. جوليا يك برنامه 20 دقيقه اي به شما آموزش مي دهد كه معتقد است مي تواند صورت شما را براي هميشه تغيير دهد.
اين تمرين جوري طراحي شده كه بايستي 6 مرتبه در هفته انجام شود او عقيده دارد كه اين برنامه در طي 7 روز تغييرات خود را روي پوست نشان مي دهد. علاقمندان اين تمرينات نيز مي گويند كه اين تمرينات تا 5 سال صورت را جوانتر نشان مي دهد و بسيار بهتر از بوتاكس كردن است. اين تمرينات را به صورت نشسته مي توانيد انجام دهيد. مثلا زماني كه در پشت ترافيك گير كرده ايد اما بعضي از حركات مثل " زرافه " را بهتر است وقتي تنها هستيد انجام دهيد.
قضيه اين است كه در اين تمرينات از طريق يك سري حركات خاص، شما پوست صورت را منقبض مي كنيد. همچنين اين روش باعث توليد كلاژن و پروتئين مي شود كه باعث ارتجاعي شدن پوست مي گردد و آنرا جوانتر و پرتر نشان مي دهد.
دكتر جوليا معتقد است كه از آنجايي كه بوتاكس و عمل هاي زيبايي همراه با خطراتي همراه است يوگاي صورت در حال فراگير شدن مي باشد.
يوگاي صورت با حفظ زيبايي و جواني تان مثل زماني كه آرايش مي كنيد به شما اعتماد به نفس مي دهد با اين تفاوت كه صورتتات طبيعي تر از زماني كه آرايش مي كنيد به نظر مي رسد. البته برخي هم در اين زمينه ترديد دارند شايد بهتر باشد خودتان امتحان كنيد :
حالت جغد 
انگشتها را به شكل حرف C انگليسي در دوطرف چشم ها قرار دهيد. سپس پيشاني را ريلكس كرده وچشم ها را كاملا باز كنيد . سه بار اين كار را به اندازه 10 ثانيه انجام دهيد .حركت " جغد "  يكي از مهمترين تمرينها به شمار مي رود. در حاليكه "C" را با انگشتان در دو طرف چشم ايجاد مي كنيد بايد كاملا با آرامش و چشماني كاملا باز اينكار را انجام دهيد.همچنين با اين حركت در زماني كه چشمها را به طرف بالا حركت مي دهيد نبايد پيشاني تان دچار چروك شود.
حالت V
با انگشتان خود دو نماد پيروزي " V" در دو انتهاي ابروها ايجاد كرده و چشمانتان را چپ كنيد. به خودتان آرامش داده و اين حركت را براي 6 بار تكرار كنيد. براي ده ثانيه چشمانتان را با فشار بسته نگه داشته و سپس ريلكس كنيد.
y02.jpg (300×190)
چرخش چشمها
انگشت حلقه را در انتهاي ابروها قرار داده . و به آرامي از گوشه تا پايين چشم به همه جا ضربه بزنيد عين همين حالت را در جهت مخالف يعني از داخل به بيرون انجام دهيد. در نهايت با ملايمت چهار مرتبه ، زير چشم را به سمت خارج از بيني بكشيد
y03.jpg (300×190)
ماهي بادكنكي
لپها را باد كرده و تا جايي كه ممكن است دهان را كوچك كنيد. براي 30 ثانيه به آرامي با دستها به لپها ضربه بزنيد
حركت زرافه  
در حالي كه گردن را مي كشيد سر را به عقب خم كنيد. سر را پايين آورده و دوبار ديگر اين حركت را تكرار كنيد. سپس لب پاييني را به سمت جلو ببريد دستها را روي گردن گذاشته و چانه را بالا ببريد.گوشه هاي لب را به سمت پايين بكشيد. اين حالت را به اندازه 4 نفس عميق انجام دهيد.
لپ همستر 
يكي از لپها را باد كرده و لبها را غنچه كنيد. هوا را به مدت 30 ثانيه از يك لپ به لپ ديگر منتقل كنيد .
y06.jpg (300×190)
حركت فك 
به آرامي در مسير خط چانه ها سه بار پوست را به سمت گوش بكشيد. انگشتها را در زير خط چانه قرار داده و در مسير خط چانه به گوش پوست را 3 مرتبه بكشيد.
y07.jpg (300×190)
 
بوسيدن آسمان  
سر را به سمت عقب كج كنيد و ده مرتبه به سمت بالا ببوسيد. ( واقعا صدا دار ببوسيد ). ريلكس كنيد و يك نفس عميق كشيده و همراه با يك بوسه به روبرو نفس را بيرون دهيد. كمي صبر كرده و دو بار ديگر اين كار را تكرار كنيد.
y08.jpg (300×190)
 
آرامسازي  
به آهستگي با نوك انگشتان به تمامي نواحي صورت ضربه بزنيد سپس به آرامي با كف دست صورت را بماليد تا گرم شود و سپس دست هارا روي چشمان بسته خود نگه داريد. يك نفس عميق بكشيد و كليه عضلات صورت را شل كنيد. يك نفس آخر براي پايان كار بكشيد. ياد آوري مي كنيم قبل از اينكه كارمان را شروع كنيم ، درست است كه شما از انگشتانتان به جاي وزنه هاي باشگاه بدنسازي براي فشار دادن به صورت استفاده مي كنيداما بايد با ملايمت اين كار را انجام داده مخصوصا براي ماهيچه هاي اطراف چشم كه نازك تر و ظريف تر هستند. گرچه بيشتر 57 ماهيچه صورت و گردن كوچك هستند و نيازي ندارند كه زياد كشيده شوند تا نتيجه را ببينيد.
y09.jpg (300×190)
چند تا از اين حركات را شايد ديده باشيد كه مادربزرگتان انجام مي دهد. مثلا ضربه زدن به گونه ها و يا كشيدن پوست در امتداد خط چانه به سمت گوش .
به مرحله آرامسازي نهايي كه مي رسيد : يعني به تمامي نقاط صورت ضربه وارد كرده سپس با يك نفس عميق كار را تمام مي كنيد.
حالا فكر مي كنيد كه جوانتر شده ايد؟ شايد كمي صورتتان قرمز شده باشد ! يك هفته تمرين تفاوت فاحشي را در صورت به وجود نمي آورد پس تمريناتتان را ادامه دهيد .

به هر حال اگر زني را ديديد كه آسمان را مي بوسد ، يا مثل ديوانه ها داخل ماشين شكلك در مي آورد بدانيد كه يوگاي صورت در حال همه گير شدن است.
يوگاي صورت
صورت شما در طول روز به شدت كار مي كند. شما به كمك عضلات صورت به جهات مختلف نگاه مي كنيد، صحبت مي كنيد، غذا مي جويد، مي خنديد، اخم مي كنيد و شكلك در مي آوريد...

صورت شما همچنين در معرض آسيب هاي عوامل محيطي، مثل نور خورشيد، باد، كرم ها و لوازم آرايشي مختلف است. در صورت شما تقريباً ۱۶ عضله، تعداد زيادي استخوان و عروق خوني وجود دارد كه به شما كمك مي كند كه كليه اين حركات را با صورت خود انجام دهيد.
مانند عضلات ساير قسمت هاي بدن، عضلات صورت شما هم دچار خستگي و ضعف مي شوند و بايد آنها را تقويت كنيد. اگر عضلات شما از سلامت كافي برخوردار نباشند، حتي خون رساني صورت هم مختل مي شود.
يوگاي صورت به شما كمك مي كند كه بتوانيد عضلات صورت خود را تقويت و همچنين خستگي روزمره را در آن برطرف كنيد:
۱) جاي آرامي پيدا كنيد.
در حالي كه چشمان خود را بسته ايد روي زمين بنشينيد. سعي كنيد ستون فقرات شما كاملاً صاف باشد. روي تنفس خود تمركز كنيد و دم و بازدم هاي عميق انجام دهيد. كف دو دست خود را آنقدر به هم بماليد تا گرم شود و سپس آن را روي چشمان خود بگذاريد. اين كار را چند بار تكرار كنيد. اين عمل باعث آرامش اعصاب چشمي، پلك و نواحي اطراف چشم مي شود.

۲) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روي ناحيه پيشاني قرار دهيد و از ناحيه ابرو تا گيجگاه را به صورت دايره وار و بسيار آرام ماساژ دهيد. اين نواحي معمولاً قسمت هايي است كه در اثر استرس روزمره دچار درد مي شود. بعد از آن، ماساژ را از ناحيه گيجگاه به سمت عضلات فك و سپس به سمت گونه ادامه دهيد. اين حركات  را چند بار تكرار كنيد.

۳) تا جايي كه مي توانيد دهان خود را باز كنيد و لبخند بزنيد، طوري كه كشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس كنيد. سپس عضلات خود را رها كرده و اين روند را تكرار كنيد. اين كار سبب رفع خستگي عضلات صورت مي شود.

۴) يك دم عميق بكشيد. سپس نفس خود را با قدرت بيرون دهيد. زبان خود را تا جايي كه مي توانيد بيرون آوريد و صداي “اَ” را بلند ادا كنيد. اين كار را سه بار تكرار كنيد. اين عمل جريان خون را در صورت تقويت مي كند.

۵) سعي كنيد گونه ها و  ناحيه مركزي صورت خود را جمع كنيد و سپس آن را رها كنيد. اين كار به تقويت جريان خون در صورت كمك مي كند.

روزانه بهتر است اين حركات يوگا را براي عضلات صورت خود انجام دهيد، زيرا كارهاي روزمره به شدت باعث خستگي عضلات اين ناحيه مي شوند و شما با اين ورزش ها مي توانيد آرامش و شادابي را به صورت خود باز گردانيد.

 

آموزش يوگاي صورت جهت كاهش چين و چروك !( تصويري)

آموزش يوگاي صورت جهت كاهش چين و چروك !( تصويري)
جراحي پلاستيك ممكن است كه چين و چروك و خطوط نگران كننده چهره را كاهش بدهد، اما برخي از مردم نيويورك، به يوگاي صورت مي پردازند تا ظاهر جوانتري داشته باشند...

 

آمريكايي ها از يوگاي صورت براي كاهش چين و چروك استفاده مي كنند.
جراحي پلاستيك ممكن است كه چين و چروك و خطوط نگران كننده چهره را كاهش بدهد، اما برخي از مردم نيويورك، به يوگاي صورت مي پردازند تا ظاهر جوانتري داشته باشند.

دركلاسي كه اخيرا در مان هاتان برگزار مي شود، يك مربي يوگا به نام هاگن، چندين تمرين يوگا براي كشيدگي و انبساط و سفت كردن ماهيچه هاي صورت تدريس كرده است. اين مربي اعضاي كلاس خود را تشويق مي كند تا به مدت 60 ثانيه چشمان خود را بچرخانند و زبان خود را آويزان كنند كه اين تمرين«شير» نام دارد.

هاگن اخيرا كتابي با نام « يوگاي صورت: چين و چروك را با جراحي طبيعي صورت از بين مي برد» را منتشركرده است. او گفت كه يك كارگاه براي يوگاي صورت ايجاد كرده است، زيرا زنان دوست دارند بهترين ظاهر را داشته باشند، اما آنها واقعا به اين موضوع فكرنمي كنند كه چگونه ماهيچه ها و عضلات صورت خود را ورزش بدهند.

او گفت كه عضلات صورت ضعيف، سست و شل مي شوند و به تمرين و گردش خون منظم نياز دارند تا چين و چروكشان كاهش بيابد.

آنها در اين كلاس علاوه بر تمرين «شير»، تمرين ديگري انجام مي دهند كه در آن گونه هاي خود را باد مي كنند و تمرين به شكل بوسه دميدن كه عضلات دهان را محكم و تقويت مي كند و موجب داشتن لب هاي ثابت و محكم و پر مي شود.

هاگن گفت:«اصول مشابهي از ساير تمرينات كه براي ديگر اعضاي بدن استفاده مي شود، درباره صورت نيز به كار مي رود. به اين وسيله ماهيچه هاي صورت سفت و محكم مي شوند.»

او يوگاي صورت را براي كساني است كه زيبايي دروني و بيروني مي خواهند، توصيه كرد:« جنبه احساسي به انداره جنبه فيوزيولوژِيك اهميت دارد.»

اما او جراحي پلاستيك را رد نكرد. او گفت:« من اين كار را براي خودم ممنوع نمي كنم. ممكن است روزي احساس كنم كه به اين كار نياز دارم. اما با وجود اين، بازهم تاكيد مي كنم كه خاصيت كشساني و سفتي واقعا مهم و تعيين كننده است، خصوصا اگر عمل جراحي پلاستيك داشته باشيد.»

آموزش تصويري يوگاي صورت !
صورت شما در طول روز به شدت كار مي كند. صورت شما همچنين در معرض آسيب هاي عوامل محيطي، مثل نور خورشيد، باد، كرم ها و لوازم آرايشي مختلف است. در صورت شما تقريباً ۱۶ عضله، تعداد زيادي استخوان و عروق خوني وجود دارد كه به شما كمك مي كند كه كليه اين حركات را با صورت خود انجام دهيد.
يوگاي صورت به شما كمك مي كند كه بتوانيد عضلات صورت خود را تقويت و همچنين خستگي روزمره را در آن برطرف كنيد جاي آرامي پيدا كنيد و تمرينهاي زير را انجام دهيد.
 ۱-رها كردن زبان
توصيه مي شودكه زبانتان را براي ۶ ثانيه به همين حالت نگه داريد ، در اين حالت خيلي بهتر است حتي اگر اشك از چشمانتان جاري شود، به تدريج بيشتر و بيشتر جريان خون در صورت شما جاري مي شود كه اين همراه با هيجان است.
2- چشمان
دو مردمك چشم را در حالت بسته به وسط پيشاني در بين دو ابرو متمايل كنيد و تمركزتان در همان قسمت باشد اين تمرين به رها شدن عضلات شما كمك ميكند و تا انگشتان پايتان آرامش پيدا ميكنند.
3- صورت شير
از طريق بيني تا جايي كه مي توانيد هوا وارد شش هايتان كنيد و نگه داريد
حالا نفس را بيرون دهيد از طريق دهان بدون آنكه زبانتان حركتي كند چشمانتان را باز و بسته و دستانتان را باز كنيد اين عمل را ۳ بار تكرار كنيد..
4- مرا شگفت زده كن!
تا جايي كه مي توانيد چشمانتان را باز كنيد(مثل حالت سورپرايز شدن) اما سعي كنيد قسمت بالاي چشم حركتي نكند، در اين حالت به يك نقطه براي ۵ تا ۱۰ ثانيه خيره شويد و اين حالت را ۴ بار تكرار كنيد.
6-ساچمو!
اين حالت چهره ي يك ترومپت نواز است(سفر به عالم هنرمندان)

7- عضلات گردن را حركت دهيد در حالي كه زبانتان به ته سقف دهانتان مي چسبانيد سپس به آرامي سرتان به سمت چپ و عضلات گردن را حركت دهيد ، سپس در همين حالت گردنتان را به راست حركت دهيداين تمرين كمك مي كند به قسمت پائين گونه و فرم مناسبي در صورت شما ايجاد مي كند.
8-چشمانتان را ببنديد و آرام و فارق از هيجان (چشم سوم) خيره شويد به نقطه بين دو ابرو براي يك دقيقه و نه بيشتر.
روزانه بهتر است اين حركات را براي عضلات صورت خود انجام دهيد، زيرا كارهاي روزمره به شدت باعث خستگي عضلات اين ناحيه مي شوند و شما با اين ورزش ها مي توانيد آرامش و شادابي را به صورت خود باز گردانيد.

گردآوري : گروه سبك زندگي سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.