تاثير يوگا بر خانم ها و افراد مبتلا به ديابت نوع 2 و پيشگيري از سرطان

آموزش يوگا به صورت تصويري،آموزش يوگا ، يوگا ، فيلم آموزش يوگا ، تكنيك هاي يوگا ، فوايد يوگا

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاثير يوگا بر خانم ها و افراد مبتلا به ديابت نوع 2 و پيشگيري از سرطان

۳,۵۵۳ بازديد

تاثير يوگا بر خانم ها و  افراد مبتلا به ديابت نوع 2


يوگا براي اين خانم ها مفيد است
نتايج اين تحقيق در نشريه يائسگي منتشر شده است.

تحقيقات اخير در آمريكا نشان داد انجام تمرينات يوگا به مدت 12 هفته موجب بهبود بي‌خوابي زنان يائسه مي شود.

به ادامه مطالب برويد

عوامل مختلفي از جمله تغييرات هورموني، گر گرفتگي شديد، افسردگي، اندوه و حتي عوامل اجتماعي بر خواب زنان در دوران يائسگي موثر است. گر گرفتگي به دليل تغييرات هورموني بروز مي‌كند و با تعريق شديد همراه است. متخصصان معتقدند بسياري از زنان از بي‌خوابي دوران يائسگي رنج مي‌برند و يوگا مي‌تواند به اين افراد كمك كند.

براي انجام اين تحقيق از اطلاعات 249 زن سالم يائسه كه در جلسات يوگا و برنامه‌هاي ورزشي ديگر شركت مي‌كردند، استفاده شد. نتايج اين تحقيق در نشريه يائسگي منتشر شده است.

بر اساس يك مطالعه جديد در هند انجام تمرينات يوگا مي تواند به افراد مبتلا به ديابت نوع 2 در كاهش وزن و كنترل قند خون كمك ‌كند.

تاثير يوگا بر افراد مبتلا به ديابت نوع 2

اين مطالعه كه بر روي 123 فرد ميانسال و مسن انجام شد نشان داد كه انجام منظم تمرينات يوگا به مدت بيش از 3 ماه باعث كاهش وزن و كنترل ميزان قند خون به ويژه در افراد ديابتي مي‌شود. بر اساس اين مطالعه كه در مجله ديابت آمريكا منتشر شده است اگرچه انجام تمرينات يوگا براي افراد مبتلا به ديابت نوع 2 بسيار مفيد است اما جايگزين روش هاي درماني ديابت از جمله تغذيه مناسب، دارو و انسولين نمي شود.

در اين مطالعه اثر يوگا بر شاخص توده بدني (BMI) و سطح قند خون بيماران مورد بررسي قرار گرفت. نتايج نشان داد كه ميانگين شاخص توده بدني (BMI) از 25.9 به 25.4 كاهش يافته است.
همچنين مشخص شد انجام تمرينات يوگا استرس اكسيداتيو را كاهش مي‌دهد. به اعتقاد متخصصان استرس اكسيداتيو در طولاني مدت باعث ابتلاي افراد به بيماري‌هاي مزمن از جمله بيماري هاي قلبي عروقي، ديابت، فشارخون و ... مي‌شود.

گياه‌خواري به همراه يوگا روشي موثر در پيشگيري از سرطان
تركيب يك رژيم كم چرب غني از ميوه‌ها و سبزيجات با تمرينات منظم يوگا باعث فعال شدن ژنهايي مي شود كه با سرطان مبارزه مي‌كنند و از.....

اين گروه از پژوهشگران به پيشرفت مهمي‌در زمينه درك نحوه تاثير اين قبيل تكنيك‌ها در بهبود سلامت دست يافته‌اند. اين پژوهشگران از انستيتو طب ذهن / بدن بنسون – هنري در بيمارستان عمومي‌ماساچوست و مركز ژنوم در موسسه پزشكي ديكانس با همكاري يكديگر دريافتند كه اين روشهاي آرام كننده با ايجاد تغيير در الگوهاي فعاليت ژني كه روي نحوه واكنش بدن به استرس تاثير دارند، عمل مي‌كنند. اين تغييرات هم بر روي يوگسيت‌هاي حرفه‌اي و هم افرادي كه به تازگي تمرينات را در طول مطالعه آغاز كرده بودند، مشاهده شده است.

هربرت بنسون استاديار پزشكي در دانشكده طب هاروارد در اين باره مي‌گويد: همه چيز در مغز شما اتفاق نمي‌افتد بلكه آنچه ما دريافته‌ايم اين است كه وقتي شما به يك واكنش آرامش بخش عكس‌العمل نشان مي‌دهيد، ژنهاي بسياري كه با استرس فعال و غيرفعال مي‌شوند، ‌درواقع به روش ديگري عمل مي‌كنند – مغز نيز مي‌تواند به طور فعال اين ژنها را خاموش و روشن كند. چون ذهن از بدن جدا نيست.

در اين پژوهش مشاهده شد كه بيش از 2200 ژن در يك گروه يوگا كار در طولاني مدت در مقايسه با گروه كنترل كه اين تمرينات را نداشتند به طور كاملا متفاوت فعال مي‌شوند.

در عين حال بخش ديگري از يافته‌هاي جديد حاكيست كه دنبال كردن يك رژيم گياه‌خواري با چربي كم به همراه يوگا و ورزش در جهت مقابله با سرطان‌ها بويژه سرطان پروستات بسيار موثر است.

پژوهشگران دريافته‌اند: تركيب يك رژيم كم چرب غني از ميوه‌ها و سبزيجات با تمرينات منظم يوگا باعث فعال شدن ژنهايي مي‌شود كه با سرطان مبارزه مي‌كنند و از طرفي هم به طور موثر ساير ژنهايي را كه عامل پيشرفت سرطان هستند از كار مي‌اندازد.
اين مطالعات نيز از سوي متخصصان انستيتو تحقيقات طب پيشگيري در دانشگاه كاليفرنيا صورت گرفته است.

تهيه و ترجمه: گروه سلامت سيمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصي سيمرغ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.