اين آموزش توسط بسياري از قهرمانان اين رشته ورزشي استفاده شده

اين مجموعه براي حرفه اي ها و کساني که قصد حرفه اي شدن دارند پيشنهاد مي شود

مجموعه اي براي آموزش يوگا براي علاقه مندان اين رشته و کساني که به فکر قهرماني در اين رشته هستند

خريد آموزش يوگا

توجه کنيد: اين محصول داراي گارانتي بدون قيد و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و يا تعويض ميباشدپس با اطمينان خريد کنيد

اين محصول به صورت اورجينال از فروشگاه ارائه ميشود و شماره مجوز در توضيحات درج گرديده

خريد پستي

مجموعه کامل در DVD فقط 17000 تومان! شماره مجوز:256/85487

با خريد اين مجموعه زندگي خود را دگرگون کنيد و از زندگي لذت ببريد

------------------------------------------------------------------------------------------

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ | ۰۱:۴۴:۰۰ | نويسنده : يوگا كار |

تاثير يوگا بر كاهش وزن ، تناسب اندام و افرايش قد


صحبت هاي متخصص تناسب اندام در مورد يوگا و كاهش وزن!
آيا براي اينكه گذشته‌ي بد خود و دردهاي جسمي كه داشته ايم را فراموش كنيم مي‌توانيم به يوگا روي آوريم يا اين كه بايد آزار ببينيم؟


آيا براي اينكه گذشته‌ي بد خود و دردهاي جسمي كه داشته ايم را فراموش كنيم مي‌توانيم به يوگا روي  آوريم يا اين كه بايد آزار ببينيم؟ خانم مارتيكا هينر در اين مورد توصيه هايي به شما دارند!

به ادامه مطالب برويد


 
سوال:
من زندگي بسيار بدي داشتم و در پنج سال گذشته متحمل دردهاي جسمي  بسياري شده ام آيا مي‌توان از اين درد و رنجي كه داشته ام و مرا براي مدت مديدي بر روي تخت در خانه‌انداخته بود رهايي يابم آيا يوگا مي‌تواند در اين راه مرا همراهي كند ؟
 
پاسخ :
افراد بسياري هستند كه به دليل بيماري جسمي يا روحي كه دارند مجبورند مدت‌هاي زيادي را در خانه به سر ببرند ، مانند اين خانم كه به دليل بيماري كه داشته‌اند مجبور شده‌اند مدت زيادي را در منزل و بر روي تخت شان باشند . مهم ترين مساله اين موضوع مي‌باشد كه بعد از گذشت اين همه ي مدت اين خانم اميد خود را از دست نداده است و باز مي‌خواهد بر روي پاهاي خود بايستد علي رغم اين كه مدت زيادي را بر روي پاهاي خود نبوده است ، همه ي بيماران روحي و جسمي بدين سبك رفتار نمي‌كنند در حالي كه همه بايد به زندگي شان اميدوار باشند . اما چرا يوگا؟ بسياري از اقراد ورزش‌هاي ديگري را مثل پياده روي ، ايروبيك و ... را انتخاب مي‌كنند و فقط به نظرشان مي‌رسد كه از لحاظ جسمي خسته مي‌شوند و اين ورزش‌هاي براي شان هيچ فايده اي ندارد،به همين دليل به سمت يوگا روي مي‌آورند زيرا يوگا ورزش ذهن است و نه تنها جسم را خسته نمي‌كند بلكه نيروي دوباره اي را نيز به انسان مي‌بخشد . يوگا مانند ياد گرفتن يك مهارت مي‌باشد براي اين كه بتوانيد گذشته خود را فراموش كنيد و ذهن ‌تان را از مسائلي كه شما را آزار مي‌دهند برهانيد .

 در مقاله اي كه در مجله ي پزشكي آمده است ، حتي پا را فراتر نهاده‌اند و از يوكا به عنوان مرحمي براي دردهاي مزمن و قديمي ياد كرده‌اند . از آنجايي كه در زندگي‌هاي امروزي تمام افراد داراي اغتشاشات ذهني مي‌باشند ، به تمام اشخاص توصيه مي‌شود كه حتي براي يك بار هم كه شده به كلاس‌هاي يوگا بروند .محققان اقرادي را كه داراي يك نوع عارضه بودند را به دو گروه تقسيم كردند، در يك گروه ورزش ايروبيك را اعمال كردند و در گروه ديگر يوگا . افرادي كه ورزش يوگا را انجام داده بودند به تناسب بيشتر از افرادي كه ورزش ايروبيك را انحام مي‌دادند ، از لحاظ ذهني تخليه شده بودند.
 
البته تنها تفاوتي كه بين اين دو ورزش وجود دارد به همين ترتيب مي‌باشد و گرنه اين دو ورزش هيچ تفاوني با هم ندارند ، بسياري از افراد با تصوري غلط فكر مي‌كنند كه تنها با كلاس‌هاي ايروبيك و يا كلاس‌هاي ورزشي كه بايد در آن جنب و جوش داشته باشند لاغر مي‌شوند و تناسب‌اندامشان حفظ مي‌شود اما برعكس حتي با ورزش‌هايي مانند يوگا نيز مي‌توانيد وزن‌تان را كم كنيد و لاغر شويد .

جنبه‌هاي مثبت در يوگا :
با ورزش يوگا شما مي‌توانيد به راحتي بر روي عضله‌هاي بدن‌تان و اعصابي كه در جاي جاي بدن‌تان قرار دارند تسلط داشته باشيد و كارهاي‌تان را به سادگي انجام دهيد.معمولا افرادي كه با رژيم‌هاي غذايي لاغر مي‌شوند، بعد از مدتي دچار ضعف اعصاب مي‌شوند . اما افرادي كه با يوگا وزن شان را كم مي‌كنند نه تنها دچار ضعف اعصاب نشده‌اند بلكه قدرت تفكر و نوآوري شان نيز افزايش مي‌يابد.
 
يوگا مانند يك قرصي مي‌باشد كه بعد از خوردن آن دردهاي محو مي‌شوند و اين احساس براي افرادي كه دجار درد هستند چفدر لذت بخش مي‌باشد . در ورزش‌هاي ديگر هنگامي كه فرد به يك حد بالايي برسد متوقف مي‌شود و ادامه راه برايش سخت مي‌شود اما با ادامه دادن يوگا و رسيدن به سطح بالا ميل به ادامه و يادگيري هر چه بيشتر در انسان متولد مي‌شود.
 
يوگا ورزشي مي‌باشد كه كاملا قدمت دارد و از ساليان خيلي دور نيز اين ورزش متدوال بوده است اما به نوعي متفاوت تر از امروز . حتي اگر نخواهيد و تمايل نداشته باشيد كه به كلاس‌هاي بيرون برويد شما مي‌توانيد از دي وي دي‌هاي كه در بازار وجود دارد استفاده كنيد و بتوانيد اين ورزش ذهني را به سادگي ياد بگيريد.

با يوگا قد بلند شويد

يوگا يكي از ورزش‌هاي محبوب و روش‌هاي مديتيشن است كه بر پايه تعادل و كنترل انجام مي‌شود. يوگا به دليل كشيدگي كه در ستون فقرات ايجاد مي‌كند مي‌تواند باعث افزايش قد مي‌شود.

افرادي كه يوگا كار مي‌كنند افزايش قد بيشتري نسبت به افراد عادي دارند، زيرا اين افراد بدن خود را در حالت بهتري نگه مي‌دارند و ستون فقرات‌شان كشيده مي‌شود. يوگا يكي از بهترين فعاليت‌ها براي رشد سريع‌تر است و فوايد زيادي براي يوگا كاران دارد. يوگا تعادل بدن را برقرار مي‌كند و استقامت و انعطاف پذيري را افزايش مي‌دهد. هر حركت در يوگا يك خاصيت به خصوص دارد. يوگا انواع مختلف دارد كه همه آنها نتايج غير قابل باوري دارند.

با كمك تكنيك‌هاي تنفسي و اين قضيه كه مفاصل با دامنه كامل حركت مي‌كنند، عضلات دچار سوزش زيادي نمي‌شوند. يوگا طرز نگه داشتن بدن را تغيير مي‌دهد و قد را بلندتر مي‌كند. با انجام يوگا عضلات محكم‌تر مي‌شوند.

همچنين يوگا باعث آرامش بيشتر و خواب بهتر مي‌شود. هاتا يوگا پايه انواع يوگاست كه با آرامي و با كنترل انجام مي‌شود. البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه با وجود اظهارنظرهايي كه درباره تاثير برخي رشته‌ها در افزايش قد مي‌شود، اما هنوز متخصصان فيزيولوژي به طور كلي به اين نتيجه نرسيده‌اند كه ورزش ارتباط مستقيمي با افزايش قد داشته باشد.

3 حركت جادويي براي كوچك كردن شكم

3 حركت جادويي براي كوچك كردن شكم
در كنار داشتن يك رژيم غذايي مناسب و متعادل بايد چند حركت ورزشي را روزانه انجام دهيد تا به كوچك شدن شكم شما كمك كند و زودتر نتيجه بگيريد.

 

كوچك كردن شكم تنها با رژيم غذايي امكان پذير نيست.در كنار داشتن يك رژيم غذايي مناسب و متعادل بايد چند حركت ورزشي را روزانه انجام دهيد تا به كوچك شدن شكم شما كمك كند و زودتر نتيجه بگيريد.
تكنيك حركت :
* ابتدا بنشينيد و زانوها را خم كنيد و پاشنه ها را روي زمين بگذاريد .
* در پشت كمر يك توپ پيلاتس ( كوچك ) يا چيزي شبيه آن قرار دهيد و به آن تكيه دهيد .
*  دستها را در مقابل سينه دستها را دراز كنيد با آرنج صاف و كف دستها رو به زمين .
* سپس بآرامي دستها به پهلوها ببريد مانند بال باز كردن .
* ۱۵ - ۵ بار اين حركن را تكرار نماييد .

تكنيك حركت :
* به پشت دراز بكشيد  يك تيوپ يوگا يا چيزي مانند آن مثلا يك كوسن در زير باسن ناحيه ي استخوان خاجي قرار دهيد .
* زانوها را خم كنيد سپس بسمت سينه بياوريد . و دستها را در كنار بدن بحالت ارنج صاف قرار دهيد .
* با يك دم زانوها را صاف كنيد و سپس توام با بازدم جم كرده و به سينه بياوريد .
* اين حركت را ۱۵ - ۱۰ بار تكرا نماييد .

تكنيك حركت :
اين حركت را در دو مرحله انجام دهيد:
ابتدا بر روي زمين دراز بكشيد و سپش دستها و پاهاي خود را مطابق شكل به حركت در آوريد.

دقت كنيد به كمرتان نبايد زياد فشار بيايد.

 

گردآوري:گروه ورزش سيمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


برچسب‌ها: ،


نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :