اين آموزش توسط بسياري از قهرمانان اين رشته ورزشي استفاده شده

اين مجموعه براي حرفه اي ها و کساني که قصد حرفه اي شدن دارند پيشنهاد مي شود

مجموعه اي براي آموزش يوگا براي علاقه مندان اين رشته و کساني که به فکر قهرماني در اين رشته هستند

خريد آموزش يوگا

توجه کنيد: اين محصول داراي گارانتي بدون قيد و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و يا تعويض ميباشدپس با اطمينان خريد کنيد

اين محصول به صورت اورجينال از فروشگاه ارائه ميشود و شماره مجوز در توضيحات درج گرديده

خريد پستي

مجموعه کامل در DVD فقط 17000 تومان! شماره مجوز:256/85487

با خريد اين مجموعه زندگي خود را دگرگون کنيد و از زندگي لذت ببريد

------------------------------------------------------------------------------------------

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰:۰۰ | نويسنده : يوگا كار |

حركات خم شدن به پشت يوگا,آموزش تصويري يوگا,ورزش كنگ فو

ريلكسيشن (تمدد اعصاب)

اولين قدم دريوگا يادگيري آرامش دادن به ذهن و جسم است.در اينجا ياد مي گيريم كه چرا ريلكسيشن در تمرين يوگا ضروري است و تكنيكهاي مختلف ريلكسيشن را ياد مي گيريم كه ....

ريلكسيشن

 

حركات يوگا - ريلكسيشن (تمدد اعصاب)

اولين قدم در

يوگا

يادگيري آرامش دادن به ذهن و جسم است.در اينجا ياد مي گيريم كه چرا ريلكسيشن در تمرين يوگا ضروري است و تكنيكهاي مختلف ريلكسيشن را ياد مي گيريم كه چگونه جسم و روح را آرامش مي دهند. در اينجا با ريلكسيشن (تمدد اعصاب ) كه بخش ضروري يوگا است آشنا مي شويم.براي تمدد اعصاب بايد از نظر روحي،فيزيكي و جسمي آماده شويم. براي آرامش دادن به جسم شما مي توانيد از ساواشانا (جسد) استفاده كنيد.در اين حركت روي زمين دراز مي كشيم و هر قسمت بدن را ابتدا منقبض كرده و سپس رها مي سازيم.اين عمل را Tense و Relax مي گوييم.تا زمانيكه بدن خود را منقبض نكرده باشيم متوجه آرامش بوجود آمده بعد از آن نمي شويم.

به مرور زمان با انجام اين عمل ذهن به ماهيچه ها ياد مي دهد كه منقبض شوند و به شما تلقين مي شود كه آنها را رها سازيد.با تمرينهاي روزانه كم كم ياد مي گيريد كه ذهن ناخودآگاه خود را براي كنترل ماهيچه هاي غير ارادي نظير قلب ، سيستم گوارش و باقي ارگانها نيز بكار ببريم.

حركت جسد

حركت جسد از شكم

روي شكم دراز بكشيد، پاها از هم فاصله داشته باشند و انگشتان شصت پا با هم تماس داشته و پاشنه هاي پا در جهت مخالف باشند.سر را روي دستانتان بگذاريد .بدنakairan

ريلكسيشن

را بكشيد و عمل Tense و Relax را انجام دهيد.با هر دم احساس مي كنيد كه در زمين فرو مي رويد. اين حركت را بعد از هر آسانا كه بر روي شكم تاثير دارد (كبري و ...) انجام دهيد و به تناوب سر را سمت راست و چپ قرار دهيد.

حركت جسد از پشت

به پشت دراز بكشيد و دستها و پاها را از بدن جدا كرده و با فاصله روي زمين قرار دهيد.كف دستها رو به بالا.زانوها و انگشتان پا به سمت بيرون بچرخند.چشمان خود را ببنديد و خيلي عميق نفس بكشيد.

akairan

ريلكسيشن

تنفس شكمي

براي اينكه از تنفس صحيح خود آگاه شويد دستان خود را روي شكم بگذاريد و انگشتانتان را در هم حلقه كنيد . با دم صحيح دستها بايد از هم جدا شوند و شكم بالا بيايد.
akairan

ريلكسيشن

akairan

ريلكسيشن

ريلكسيشن آخر

تمرينات

يوگا

به شما كمك مي كند تا بدن خود را بهتر بشناسيد،انقباضات آن را متوجه شويد و آنها را رها سازيد.در آخر هر جلسه

يوگا

حداقل 10 دقيقه را به ساواشانا اختصاص دهيد.در اين زمان شما هر قسمت از بدن را منقبض نموده و سپس رها سازيد.اين حركت را از پاها شروع كرده و كم كم به قسمتهاي بالاتر بياييد.سپس ذهن را به اندامهاي بدن بفرستيد و به آنها توجه نماييد.كم كم در سكوت ذهن غرق مي شويد. براي اينكه به ذهن خود آگاه خود برگرديد به آرامي انگشتان دست و پا را حركت دهيد. نفس عميق بكشيد و همراه بازدم به يك سو غلتيده و بنشينيد.

پاها

پاي راست را بلندكنيد ،انگشتان پا را به جلو بكشيد چند لحظه نگه دakairan

ريلكسيشن

اريد سپس آن را رها سازيد. اين حركت را روي پاي ديگر نيز انجام دهيد.

دستها و بازوها

دست راست را بلند كنيد، انگشتانتان را مشت نماييد سپس رها سازيد.با دست ديگر نيز اين حركت را انجام دهيد.akairan

ريلكسيشن

لگن

لگن را منقبض كرده ، باسن را بالا بياوريد و نگه داريد. akairan

ريلكسيشن

بدن خود را رها كنيد.
قفسه سينه

قفسه سينه و كمر خود را منقبض كنيد و از زمين بلند كنيد.سپس قفسه سينه را رها كنيد.

akairan

ريلكسيشن

شانه ها

شانه ها را به گوشهايتان نزديك كنيد.آنها را رها كنيد.دستها را كنار بدن قرار دهيد و رها كنيد.
akairan

ريلكسيشن

سر
چانه را جمع كنيد و سر را به آرامي از يك سمت به سمت ديگر بچرخانيد.سر را وسط قرار دهيد و آن را رها كنيد.

akairan

ريلكسيشن

بعد از اينكه اين حركات را انجام داديد ، با چشم ذهن بصورت ذهني حركات را مرور نماييد.از پايين بدن به بالا شروع كنيد به عنوان مثال در ذهن بگوييد:پاهايم را منقبض مي كنم ، حالا رها مي كنم.دستهايم را منقبض مي كنم ، رها مي كنم و .....و همينطور اعضاء و ارگانهاي دروني را نيز بصورت ذهني منقبض كرده و رها مي كنيم.با هر دم احساس مي كنيد كه امواجي از اكسيژن وارد پاهايتان مي شود . با هر بازدم احساس مي كنيد كه همه انقباضات از بدن شما خارج مي شود.ذهن خود را آرام سازيد.
منبع سيمرغ

 

انتهاي ستون فقراتي صحيح و صاف نتيجه هر وضعيت صحيح مي باشد. در وضعيت صندلي انتهاي ستون فقرات و پاها نيرومند شده و قفسه سينه و شكم منبسط مي شود.

1. در وضعيت كوه( تاداسانا) مي ايستيد.akairan

وضعيت صندلي 1

2.

بازوها را كشيده ، ستون فقرات را به سمت بالا بكشيد.
akairan

وضعيت صندلي 1

3.

زانوها را خم كرده و قسمت بالاي بدن را در زاويه 45 درجه نگه داريد.
akairan

وضعيت صندلي 1

در اين وضعيت انتهاي ستون فقرات بايد صاف و كشيده باشد.اجازه دهيد كه وزن قسمت بالاي بدن در لگن خاصره فرو رفته كه در اين صورت ماهيچه هاي پا آرام مي شوند و وزن بدن مستقيم به زمين مي رود. قفسه سينه به آرامي به سمت شكم مي آيد. به آرامي نفس مي كشيم و بر روي حركت تمركز مي كنيم.
  محل تاثير حركت:
• رانها
موارد درماني:
• صاف بودن كف پا
فوايد حركت:
• نيرو بخشيدن به قوزك پا،رانها و ستون فقرات
• كشش در ماحيه شانه ها و قفسه سينه
• تحريك ارگانهاي شكمي ، ديافراگم و قلب
• كاهش صاف بودن كف پا
موارد منع حركت:
• سردرد
• بي خوابي
• فشار خون پايين

تهيه و ترجمه:مهرنوش نصوري

www.seemorgh.com

برچسب‌ها: ،


نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :